dinsdag 29 maart 2011

Knitting and crochet blog week: day 2

Hier gaan we voor dag twee! Het onderwerp van de dag is vaardigheid. Hoe heeft je vaardigheid zich ontwikkeld gedurende het afgelopen jaar.  Ik heb jaren geleden leren haken op de basisschool en daarna heb ik het langzaam leren perfectioneren via mijn bomma (eigenlijk overbomma nu). Zij maakte vroeger de mooiste kleding voor mij en mijn zusje. Zo hadden we altijd truien die niemand anders had. Ik herinner me zo'n zachte mohairtrui in allerlei verschillende kleuren. Heerlijk was die en echt iedereen vond hem prachtig.
Vorig jaar heeft ze ook een pakje voor mijn dochter gebreid. Dat was echt geweldig. Ze heeft nogal last van haar ogen, dus het volgen van een patroon is niet meer te doen, maar dat heeft haar niet belet om een plooirokje te breien met bijhorend vestje in zo'n mooie rode kleur. Zo mooi.
Zij is eigenlijk meer een breister dan een haakster, maar ik kan nog altijd wel wat van haar leren.  Zo heeft ze me vorige jaar allerlei bloemen geleerd, die zij vroeger maakte. En ze heeft me ook een makkelijkere wijze geleerd om steken op te zetten bij het breien, met twee naalden in plaats van met een naald.

Grandmother with great grandson
in the blanket she made




Er zijn nog een aantal dingen die ik heel erg graag zou willen leren zo staan tunisch haken en kabels en sokken breien heel erg hoog op mijn verlanglijstje. Wie weet kan ik dat volgend jaar melden!

Here we go for day two. The theme for the day is: skill.
I learned knitting and crochet at school and my grandmother helped my to perfect it. She made some beautiful clothing for my and my sister. I remember a mohair sweater that was so soft. I loved it and everyone adored it.
Last year she knitted a wonderful red pleated skirt with matching cardigan. She didn't use a pattern, because her eyes aren't that good any more so that she can follow a pattern.
She loves knitting more than crochet, but I still can learn a thing or two from her. She learned me to make flowers, like she did in the old days. And only last year she learned my to start knitting with two needles instead of with one.

There are still some things on my wish list to learn this year: tunic crochet, knitting cables and knitting socks. I hope to report my progress here next year


Greetings, Izzy Pin It Now!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten