dinsdag 3 januari 2012

New Year, New plan

Een nieuw jaar een nieuw begin! Voor het nieuwe jaar heb is mijn creatieve plan voor 2012 het maken van een grote patchworkdeken van haaklapjes. Dit vraagt waarschijnlijk om wat uitleg. Toch?
Ik wil al tijden een grote deken maken voor mijn eigen tweepersoonsbed. De lust verging me elke keer als ik telde hoeveel steken de opzettour zou tellen of hoeveel grannysqaures ik zou nodig hebben. Kortom niet overzichtelijk en veel teveel herhaling om het interessant te houden. Daarom mijn nieuwe plan om het overzichtelijk en interessant te houden. Ik ga elke week tot het einde van het jaar 1 vierkantje haken van 30 cm bij 30 cm in een willekeurige haaksteek. Na 49 weken zou ik dan een deken hebben van 210 cm * 210 cm. Die zet ik dan in week 50 in mekaar en in week 51 en 52 haak ik elke week een rand er om heen. En voila dan kan ik op Oudjaarsavond slapen onder een nieuwe sprei.
Elke week toon ik mijn vorderingen. met lapje en stekenpatroon. Zo kan iedereen lekker meehaken die zin heeft in eenzelfde soort projectje. Wat nog wel een hele opgave zal zijn, is het verzinnen van 49 verschillende steken. Dat wordt in de boeken duiken. Als er nog creabea's of creabo's zijn die een suggestie hebben, schroom niet en mail me.

Een new year, a new beginning. My creative plan for 2012 is creating a big patchworkblanket with crochetpieces. You get it? No, let me explain!
For a while now I wanded a big blanket for my bed. I gave up when I counted the amount of stiches it took to start the first row or how many granny squares I would need to complet a blanket. To make my new plan adventurous and interesting I'm going to make 1 square (30*30 cm) a week and use a different stich every week. After 49 weeks I will have a blanket measuring 210x210 cm. I put everything together in week 50 and in week 51 en 52 I'm putting an edge around the blanket. Et voila, a blanket before the end of the new year. 


Every week I will show my progress and how to make your own. So can everybody makes his or her own one. The hard part will be finding 49 different stiches. I will do some research to find some stiches. If anybody knows a nice stich let me know. 


Love, Tante Izzy Pin It Now!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten