dinsdag 8 mei 2012

Voor de allereerste keer!

Van het najaar word ik voor de allereerste keer meter. Mijn zus is zwanger van haar tweede zoontje en ik heb de eer om meter te worden van de kleine spruit. We raden ons in de familie helemaal gek naar de naam. Ik vermoed een oud-Vlaamse naam zoals Fonds of Tuur, maar mijn zus en zwager geven geen krimp dus wordt afwachten.
In de tussentijd ben ik druk bezig met het maken van een groots kraampakket.  Afgelopen weekend maakte ik alvast deze wiegdeken. Het patroon is heel erg simpel. Voor wie het wil namaken vindt hieronder het schemaatje.
Ik gebruikte naald nummer 8 en heel erg dik garen van de Zeeman. Ik had aan twee bollen voldoende.

This fall I´m becoming a godmother for the very first time. My sister is expecting her second son and it is my honnour to be the godmother of this little men. In our family we are guessing the name of this new baby. I think it is going to be a old Flemish name like Fonds or Tuur, but my sister nor my brother-in-law will tell us anything.
In the meanwhile I'm busy with creating the biggest baby gift ever.. This weekend I made a crib blanket. The pattern is very simple. If you want to make your own just follow the diagram below.
I used needle number 8  and very tick yarn from the Zeeman. I only had to use two balls.

Love, Tante Izzy Pin It Now!

2 opmerkingen: