zondag 1 juli 2012

Sleeping owls so sweet


Ik heb er echt super lang overgedaan om deze uilenmobiel te maken. Het was een werkje met proberen, vallen en opstaan. Ik zag online verschillende mobiel van uiltjes met niet onaardige prijzen ;-). Nou, dat kan ik zelf ook wel, dus gebruikte ik allereerst een patroon van een uiltje. Ik vond het patroon online, en daar enkele uiltjes van met vilt. Ik deed wat klein beetje vulling erin om de uiltjes wat body te geven. Daarna naaide ik ze dicht met een dekensteek. Online vond ik ook nog wat sterretjes, wolk en maan. Ik vulde ook deze met wat vulling maar naaide ze dicht met een normale steek. Oh ja, ik kocht de lapjes vilt bij de Action. Het zat in zo'n doe het zelfpakketje en kostte 1 euro.

De ophanging kostte me nogal wat kopzorgen. Uiteindelijk gebruikte ik gewoon wit katoenen garen en reeg aan elke koord een uil en een ster/maan. Elk koord knoopte ik dan aan een ijzeren ring, die ik dan op het laatste bedekte met gehaakte vasten.

I did a long time to make this owl mobile. I saw lots of owl mobiles online with very nice prices ;-). I could do this. I used a pattern I found online an owl pattern and made some felt owls with it. I did some filling in the owl to give them some body. Than I sew them up with a blanket stitch. Online I found also some stars, cloud and moon. I also filled them with some filling but sewed them up with normal stitch.

The hanging gave me some headaches. Finally I used normal with coton yarn and reasserted on each cord an owl and a star/moon. Each cord I attached to an iron ring, that I covered with som single crochet stitches.

Love, Tante Izzy Pin It Now!

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooi resultaat! Ik was net nog op zoek achter een patroontje! Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er ontzettend leuk uit!

    Laat me raden: voor je neefje?

    BeantwoordenVerwijderen